Tuesday, June 9, 2009

++366 the one with the new nephew

ini ialah sekadar recap.

sabtu 6.6.9 telah lahirlah sebuah anak saudara lelaki pertama aku ke alam fana inih. keterujaan yg maksima sangat bangat tak terungkapkan oleh katakata.
tapi, aku tak balik kg terus. aku pegi OU beli hadiah stroller utk baby itu, disitu, ternampak errapazira membeli baju baby juwer. tp semua org buat talayan, aku pon berbuat yg sama lah sbb syok tgk brg2 baby..
kemudian, masih tidar sedar diri dan masih tidak balik kg, aku pergi karaoke 5jam, drpd 10pm sampai 3am, saye+atuk+zhaf+donnie+syawal=5org (wow, sorang sejam tuh, tak masok lagi part2 yg kite tolong turut same nyanyi mase org lainnye turn menyanyi!).
(harga karaoke ialah: rm19++ plus buffet dinner (yg taksedap kot berbanding buffet redbox).)
dan hari ahad ter-bangun kol 11am dan barulah terhegeh2 balik kg pade jam 12 tengahari ahad ituh. sebelom begerak sempat makan sepinggan nasi bersame atuk.
sampai di kg, aku makan nasik 3 pinggan sbb dah lameeeeeee gile tak makan sedap mak masak auwmmmm 8-x.
mak ku berkate "tak payah diet lah, makan je banyak2, bukan salu ko tuh balik"
itu yg ter-tambah nasik sebanyak 3 kali tambah tuh. padahal pagi tuh b4 balik kg, aku dah makan nasik dgn si atuk dah. 8-|. mampos lah aku.
lepas makan, balik kl, bawak bekal lauk2 mak masak dan makan bersame2 atuk pule, 2 kali tambah!
okeh!

hari ahad ialah 6 pinggan nasik.

hari isnin ialah menjadi seperti sebuah beruang kutub yg gebu.
kepalaku ialah pening seperti sarang tebuan. rase nak hantuk je ke dinding. tp masih tiada keinsafan dan masih makan nasi bersame encik atuk yg lepas makan je berak, lepas makan je berak, lepas tu mintak makan bende lain pule, makan banyak2 tp tak gemok2 (mungkin buncit sedikit).
DUNIA INI TIDAK ADIL!!!~

sekian, selamat berpuasa drpd nasik~

bilakah agaknye nak start jogging ni??
currently listening to:amy mastura - puteri
currently feeling:menakotkan
i wanna be:a supermodel~

5 comments:

eLLe said...

bukan ke tadi sbenarnye nak citer pasal anak sedare yg baru lahir.

ahahahaha.. Cp giler.

videLcute said...

aahahahahhahaha
itula pasal.
mak ai masak ikan tonggighi masak lomak cili api campo bacang. umang aiii, lupo toghuih esey kek anak sodagho sey tuh. ghasak lah aiih.

moksudah said...

tu dia! 6 pinggan! hahahhahaha ..mentekedaghah ke apa cikpah nih.

sib baik cikpah telah membuktikan yg diri tu mak Ngah yg mithali.. belikan stroller lagi.

videLcute said...

sape ni? kakwardah ek? :D ngeeeeee.. cemane nak kurus ni??? 6 pinggan nasik!!!

moksudah said...

tak yah kurus2
nanti cikabang peluk tulang je
biar gebu gebas :D