Tuesday, March 29, 2011

++the one with migration

not so long ago, i told bffs that i wanted to migrate.
to penang, if its not europe or ireland or something
boleh blah lah has1fah oi!
kononnya mcm nak lari drpd KL/PJ, when every little roads, every little corners, every little shoplots, every inch of the home, and even car? reminded me of him or worst, reminded me of our little memories together. gittew kekdahnye.

i told mom "mcm ok gak ek duduk penang, kawan2 pon ramai, hnmm" *hint hint*
dan mak terus lah mengeluarkan api drpd mulot hidung telinga dan buntutnya
"eyy tak payahla kau nak poie kojo kek penang tuh"
(tak payah aku ckp niat sebenar pon dia dah boleh bau ni ape kes ni)
"jauh bonaa, elokla kojo kek kl tu yo, suh imah tu pindah kl lah"
dan disambung dgn bebelan2 yg masuk telinga kanan kelua telinga kiri zassss..

tapi akhirnye, aku mmg tak pergi mane2 pon. still vacating the same old room, the same old car, the same old office and walking the same old streets and roads.

and i still live. still breathe. nangis tu mcm biasalah, tak dapat nak buat ape kan kalo tetibe nak nangis je tuh..
but still, life goes on. not that i moved like 100% totally. but, i still managed to eat sleep and pray. tak mati pon kan? (bak kate seseorg tu)

but then, itu cerita aku.

ni aku nak cerita psl kawan aku.(ya allah semoga dia x bace blog ni, aminn)
he is young. nih yg aku maleh berkawan dgn org muda nih... (walopon suke)
life, for him, hasnt been good on him lately.
being backstabbed by his friends (among others)
and kicking down frm a chemical substance, thus, resulted on a not so good exams failure, he told me he wanted to migrate.
he hates his malay friend. and he hate malaysia.
aku mmg mendidih betol kalo org nak kutuk org melayu kan. lagi mendidih kalo mngutuk malaysia.
as if u r not malay? sikit2 nak puji kawan2 omputih engkau lah kan.
but my problem is im not good at debating, takesahlah macamana di jalan yg benar pon situasi aku tuh. i am just a useless brain at debating.

alaaaaaaaaaaaaaaaaa
nanti sambung.

currently listening to:
currently feeling:
i wanna be:

3 comments:

Sue Suzy said...

ek eneee........ bleh plak nanti sambung.. bapak bengang nyeer

videLcute said...

kau ingat aku tak bengang???
pantang datuk nenek moyang aku ade gangguan time idea tgh mencurah..:((
nih bile nak sambung, dah tatau nak ckp ape dah.
hehehe, mcm bile mengumpat, kene gak ngumpat time tu gak, kalo dah lelepas tu dah tak berapi gittew...

owwek said...

hahaha...bagus...aku pon tumpang bengang...:D