Monday, February 3, 2014

++The one with the hati buruk

pernahkah anda bercakap buruk mengenai seseorg demi mendapatkan apa yg anda mahukan?
saya mengaku saya mmg pernah (ohhh, selalu sebenarnye) mengumpat mengeji org, tp, tidak pernah memburuk2kan seseorg tu demi mendptkan apa yg saya inginkan.
saya anggap, kalo tak dpt tu, tak dapatlah. buat apa nak burukkan org lain pula.
org bilang, mengipas lah tu.
begitulah, kalau mmg perangai buruk. kan?
bak kata kawan saya tu, kalo hati buruk, muka lawa pon tak guna,
tp ni kalau hati buruk, muka pon buruk, mmg mengundang sangat.

mcm mase kami jalan2 dia berjaya times square, ade tshirt tu tulis,
'u cannot face the problem if the problem is your face'
terus dia teringatkan si pemain liverpool tu. cissoko namanya, dia cakap,
kalo muka mcm bangang tp main hebat, tak mengapa,
tp dia ini, sudahlah muka mcm bangang, main pon mcm bangang. bikin menyirap terus.

haih. byk sunggoh drama swasta yg terjadi di around my universe, gitu.
mmg sungguh kalah cerekarama di tv3.
walaupon hakikatnya saya tidak begitu masuk campor, tp, saya menadah telinga mendengar juga.
bukan mahu menyibuk, tp, kdgkala belajar dari pentas lakonan mereka.

mcm suatu masa dulu saya terpikir, adakah semua yg disekeliling saya sebenarnya pelakon?
kawan2 saya, family saya, yg jauh yg dekat, mcm sedang menonton di sebuah kaca tv,
dan gelak2 kan perbuatan atau penerimaan saya terhadap lakonan mereka.
atau ketawakan perbuatan saya di kala bersendirian itu.

oh my god kekadang saya risau sgt, jika betul ni mmg lakonan.

dan mereka tertawa, ketawakan saya.

takot nya. malu nya.

currently listening to:heart attack - demi lovato
currently feeling:sad
i wanna be:a supermodel

No comments: