Wednesday, October 1, 2014

++the one with mase depan (tak cerah)

hari ini aku banyak merenung mase depan.

people do that sometimes kan, mcm tiba2 tersedar dari mimpi atau khayalan.

mcm kawan2 yg dah ada saham hari tua. walopon diorg makan hati tgk kami happy2 travel sane sini,
diorg tak risau tua sendiri. takkisah berpasangan atau tidak, anak itu pasti di sisi kan.

mcm tetibe tersentap, whr am i?
ape yg aku buat ni?
happy ke aku?
aku rase aku happy. tp, ini skala happy aku, maybe aku x pernah rase happy sebenar so aku anggap aku happy?

atau maybe ini mmg happy, org lain yg tatau apa itu happy.

atau, maybe, ini semua kesedihan tahap paling low, so, dia dikira di titik happy.

at some certain times, aku mcm pikir, ah kenapa kusut2, kan mcm best je hidup single begini.
bebas pergi mane mane. bebas keluar dgn siapa siapa. xde kekangan.
boleh buat itu ini. tapayah peduli simpanan (tp sebenarnye kene peduli).
ye ke camtu?

mcm ok je kan? ke sbb kite still muda dan ade tenaga to eat by ownself, so we are not worried yet?

maybe sbb aku pikir, ahhhh buat ape live up to other people's acceptance???
nak kene kuruskan badan, baru dpt jodoh idaman.
or nak kene kumpul duit supaya kaye supaye dpt berjodoh dgn org kaye juga supaya tidakla seperti sipipit dan sienggang.
or nak kene jadi ostajah, pergi kelas agama sane sini supaya dpt jodoh beriman.
why? kenapa xboleh terima je aku yg gemok ini. yg miskin ini. yg x ostazah ini?

kenape nak suruh aku sengsara in order to pursue my happyness?
takboleh ke aku happy in order to get the happyness.
(aku x kate la kene jadi ostazah tu sengsara ok, aku kasi generally speaking aja)

ah lelaki semua sama!
(tetibe)

currently listening to:fix you
currently feeling:sad
i wanna be:a supermodel

2 comments:

Sue Suzy said...

bagi aku.. tak kisah kaya ke miskin ke kurus ke gemok ke.. tapi kalau balik keje masuk rumah dan aku akan tgk dinding sorang2.. itu tidak happy. it is all about whether the heart feel content ke tak. tapi lain org lain perception nye...

Pojan said...

kurus ke gemok ke cantik ke x cantik ke cacat ke x cacat ke jahat ke baik ke

setiap kategori ini ada je wakil org yg kawin dan beranak pinak.

so. tak tau dah nak kasi alasan kenapa x kawin. cuma mampu ckp jodoh belum sampai. kan?