Friday, May 22, 2009

++359 the one with nicknames

this entry is for sue.

kelakar kan dulu2 zaman study, kalau tatau name, we used to rename everybody to the most significant thing that he/she can be. especially during mengumpat time.

one of my fren, kitorg panggil dia "sugus" instead of his real-name:amir hamzah.
name sedap2 amir, boleh jadi sugus. bapak ah. one day, he passed us by his kriss, then, one of us shouted "woi..sugus naik motorrr".. and the conversation was being heard by another guy yg tidak tahumenahu, so, he was like "apa? sugus naik motor? apobondokah sugus menunggang motor???bapak comelnye seketol sugus menunggang motor ek?" ah ah ah.. [ps: sugus ialah bf nana, back then]

one of my classmate ketika matrikulasi (we call it asasi-years) kitorg gelar dia "budak-kurang-ajar". bapak panjangnye name dia kalo nak mengumpat. just because he throw my lab-report after he borrowed it from me, terus lekat name "budak kurang ajar" tuh. :D. tp, hehehe, aku suke dia :">. itu cerita lama :-".. setiap kali jumpe mesti nak gaduh je, dia punya cara ckp tu, asyik mcm nak marah2 aku. tak caye tanye jjay.. geram, tapi suke. ai mmg weird. bile masing2 dah masok faculty, dah lame x jumpe/cakap dgn dia, sampai satu hari tuh, kitorg terjumpe kat rock the world II. terlepak dan borak2, lepas2 tuh asal terserempak je mesti suruh aku beli demo tape band dia. ah lemak. malas nak layan dah.
well, budak-kuang-haja ni mmg ramai org benci. ade sekali ni, kitorg ramai2 gi celebrate betdey nana kat taman bukit angkasa,pd.. kawasan rumah nana tu mmg terkenal dgn ke-horror-an jalan dia yg sempit dan parking cacamarba tuh. so, mase nak balik tuh, kitorg naik kete peachy, then, mase peachy reverse, tak perasan ade budak naik motor tgh lalu kat belakang. kitorg kat dlm sebok berseloroh pasal ape ntah. tau2, dungg, ade budak jatuh. peachy menggelabah2 kua kete, tgk-tgk yg jatuh tuh ialah ex-mek haa. aberg namenye. bawak moto besar. lalu peachy cpt2 mintak mahap dan tanye ade apepe ke..ok tak sume bagai.. dtgggg pulak budak-kurang-haja ni terus mendapatkan housematenye si aberg tuh sambil memarah2 peachy. dan sambil mengapi2kan si aberg yg rilek rilek tu. dia suh aberg mintak gantirugi drpd peachy. apekehal??? dia lak yg lelebihh..

and then, there's "alim". name sebenar tah tak ingat. :-". dia mmg alim, asal azan je, dia mesti tutup buku, dan pegi surau dan semayang. :D. bagus budak nih, mcm suke lah (kate kuh). dia senior aku. satu hari tuh, aku dan sue duduk lepak2 dihujung balkoni bilik2 tutorial tpt kitorg lepak study kalo nak xm. sambil mengumpat, sambil garu2 buntut. hehehe. si alim lalu, punye lah aku malu. hehehe. dah abis mengumpat, masok balik bilik study, ade nota menanti atas meja. aku engatkan dia nak tegur kitorg yg suke buat bising dan tak senonoh dlm tuh. rupe2nye nak berkawan :D. miahahaha. malu garu buntut tak hilang lagi. bermulalah sesi kelaka tuh. tak sampai 2 bulan kot, dia diam seribu bahasa. maleh eden nak betanyo. ade org assume dia berdiam sbb aku dah start berbaik2 dgn kawan dia, "si meonn", senior aku jugak. tataulah ape si meonn ni dah ckp psl aku kat alim. lantaklah.

and then, there is "si ganaz". ni mmg brutal. dia dulu kapel dgn mek haa. sbb dia keje dunkin donut kat midvalley, tiap2 malam kitorg tepakse makan dunkin donut, kadang2 baskin robin sbb kedai dunkin sebelah baskin robin, dan budak2 baskin robin pon suke kasi2 mamat ni lebihan2 eskrem tuh. eh, ke terbalik? tahlah. name "si ganaz" tu dpt sbb dia asal sampai dlm bilik study je, mesti hempas helmet atas meja secara ganaz. kalo ade makcik2, konfem mati sakit jantung.
geng2 diorg ni kitorg rimas sikit, kalo boleh kitorg akan duduk jarak2 dlm bilik study tuh supaya diorg tak study kat situ. :D jahat tak?

dlm geng "si ganaz", ade sorang ni suke menyeringai. asal tinjau bilik je, nampaklah muke dia tesengih2 di tepi pintu. jumpe kat lebri pon tesengih2. jumpe kat dewan kuliah pon tesengih2. jumpe kat cafe pon tesengih. pendek kate, jumpe dimanemane pon asyik tesengih je kejenye. make, kami telah menggelarkannye "si receptionist". pekerjaan receptionist ialah pekerjaan yg memerlukan kite sentiase tesenyum dan tesengih2. :D. dia ialah lelaki yeh.

another senior aku ni namenye azhar. oleh kerana tanak dia tau yg kitorg mengumpat dia, kitorg gelarkan dia "si leman" sempena nama azhar sulaiman. ah ah ah. takde idea ah tuh. takde cerita menarik tentang dia. tp, mcm penah teserempak dgn dia kat midvalley. tp, ah takpe dia tak penting.

"bukon" pula ialah singkatan kpd budak-kontrol. serious mamat ni kontrol hemsem gile babi. kitorg paling benci dia, sejak asasi sampai lah ke faculty. rasenye dia ni mcm penah meluahkan cinta terhadap eja. ahahahaha. tahlah, tah betol tah tak. mcm x engat sbb eja tu ramai peminat :-s..

name sebenar "si meonn" ialah fuad. skrg dah jadi lecturer electrical engineering kat uitm. hahaha. tah apsallah kitorg panggil dia si meonn, tp, mase dia present final year report (thesis) dia, kitorg yg naive sbb baru 1st year mase tuh gi tgk dia present. giler ah mamat nih nyer presentation, siap ade sesi bergaduh dgn dia punye pemeriksa tuh (ape deh kite panggil org yg bagi markah kite utk presentation tuh?).. pastu mcm seingat aku, ade sesi supervisor dia keluar drpd bilik presentation sbb dah bengang dgn pemeriksa tuh :-s...

lagi sorang senior ni, namenye syed, kitorg sesukehati bagi name dia "si ayob". lagi lariii gile drpd name sebenar. pon tatau apsal jadi ayob :D. tp dia ni agak hemsem jugak ah.. rambut kembang alala retro, tp, mcm khayal2.. pastu dtg bilik study bukannye study, dok susun kusi patu tido.. mementang lah ade air-cond (same reason nape kitorg suke dtg study situ time nak xm).. zzzzzzzz.... pastu dgr cite skrg dah kawen dgn senior kitorg kakleeny.

"si ranting" is for black. ini eja yg kasi name. tatau apsal ranting, tp, mcm bangang jeeeeee..
dia ni satu2nye classmate lelaki yg kire rapat gak ah dgn aku and the geng. especially time nak xm la, sbb diorg satu geng ni bijak2, kitorg sokmo mintak tlg ajar. :-s. pastu mcm welll, dia je lah yg contact aku lepas abis study. kire ok la, bleh masok ah wlopon agak poyo kadang2. suatu hari aku ditangkap ber-sms dgn dia, uhukuhuk, dapat pulak, dia sms aku psl rindu2. bangang botol budak ni, aku tau dia main2 je, sbb aku melayan je main2 dia ni. tp kau silappp jek. kau silap timing sbb yg menangkap ialah atuk-yg-bengis. dan-dan tuh jugak "aku dipakse kau terpakse" membawe mereka berdua bersua muka. bergaduh "man-to-man" lah kirenye, secara menggunakan pam tayar basikal. tau je lah si atuk yg bengis tuh.. cehhh. the rest is history. hehe.

"si pokok" pula is for firdaus. da-us ni bf oa :)).. ahahaha.. bapak antagonis giler diorg berdua ni. si pokok tuh alim nak mampos, dahi hitam, surau doplohpatjam, jalan sopan santun konfem taknampak tuttt.. :D. manakale si oa pulak saitonnurrojim, ke surau boleh bilang dgn jari, jalan tekangkang2 ahahah, suke melepak di dewan makan dgn lelaki2 miang.. ahaha slambe kutok oa. :D. tah sape yg start menggosip mereka ntah, tp, oa suke jumpe da-us senyap2 wey, jgn main2 yeh.. jumpe bukan sbb ape, diorg dulu study kat asasi max1ssegar? (tah ape tah name asasi si oa ni), tu psl diorg rapat.

dulu sue kene gossip dgn kempek. ahahahahaha. sajeje aku tambah part yg ni kasi sue panazzz.. si kempek ni mmg name glemer dia since skolah ialah kempek, kalo nak tau history dia kene tanye diri dia sendiri kot. name betol elok elok fadhli, jadi kempek apasal?

skrg ialah tertanya2, agak2nya ape budak2 lelaki tuh sume gelarkan kite ek.
geng2 "si ganaz" tuh gelarkan aku "minah strawberry", itu pon sbb mek haa kapel dgn si ganaz baru bleh tau, kalo tak, mesti tatau. dan ade senior2 kat 2nd college gelarkan aku "si koya" sbb aku mcm blur blur. hnm. si macam macam.

*ralat: oa asasi inspens, bukan max1ssegar :D

currently listening to:the fay - u found me
currently feeling:merindui kakasih hati yg ade xm ari sabtu ahhhh T_T
cptlah hari sabtuh!!!

12 comments:

asitoque said...

klaka klaka mautt.. part cite ko psl receptionist tu mmg superb la. aku gelak kat ofis sorang2 cam org gile. ni ade lagi sorang kite gelar korie.

pastu ade cite psl cina yg bengang ngan kite tu sbb mkn chewing gum buat letup letap kekuat tu, pastu dia gi lukis gamba kite atas meja tmpt ko stadi tu, ade gelaran tak? tak hengat aa..

videLcute said...

ahahahahahahha
takde gelaran kat dia..tp, aku engat kepale botak dia sampai skrg! hishhh bencinyer.

asitoque said...

eh bile kale os asasi maxisegar? inpens kottt~~

videLcute said...

ah ah ahh...=))
tu psl aku bubuh tande soal? nampak sgt asasi oa tak glemer :-"

bezzeq said...

aku kapel ngan daus???
kem slm jela
citer mamat kg ko tu x masuk skalik ke?
apekah nama dia?
x engat sdah

Whitelily said...

muahahah aku tatau nak komen tang mana sebab aku ingat mase baca td tu je..now da tak hingat n byk je yg aku takenal sgt sbb aku jarang study kat bp kot..yg penting aku gelak gegar2 bahu cpah [miss u tooo beb >:D<]..

[kalau tak salah aku]daus tu nama die 'pokok' sebab mase satu hari convo tu,kite nampak daus byk kali sgt sepanjang kite dok men'tawaf' gerai convo sampaikan daus kelihatan seperti pokok di tepi gerai2 konvo itu banyaknye..kite-kite mmg tosah ckp ah xcukup tawaf mmg xkan balik..[patu tiba2 aku tenampak visitor ko ade dr Dubai, Madras tamil nadu beb..makin luas persahabatan mu skang yeh ;)]..

black = ranting sbb die emm pasangan gay si daus kot..pokok ngn ranting mcm dedua jantan je tak?

videLcute said...

oa: mamat tuh takde niknem. :-" so tayah masok dlm list..ngihihi:D

eja: haahhhhh aku tingat psl konvo plak. patu aku tingat kat si huzaifah yg aku kasi niknem "army" sbb??? tah ape sebab tah. huhu kenangan lama menusuk kalbu. buwahaha...

videLcute said...

oh ye. yg dr dubai tuh adelina hanim<---skulmet aku. :p..
takdenye der aku nak meluaskan persahabatan sampai ke sanun tu:p

yg aku takutkan ialah org2 yg google "videl kuchiki". sbb aku rase dlm dunia ni aku sorang je gabungkan videl dan kuchiki sbb dedua tuh 2 character yg berbeza from 2 different manga. 8-x.
sape stalk aku ni weyh!

nanako said...

gilerr ah cikpah... aku sudah tidak ingat psl nikname ituh semua.. sehinggalah ko post entry ni...

videLcute said...

ehehehehehe... atas bantuan sue..

Sue Suzy said...

sebbaik baik ade credit utk aku.. :P

videLcute said...

oooooo ko tunggu aku credit ko yeh :p