Wednesday, December 10, 2008

++284 the one who regretted

dalam byk2 benda yg dah terjadi dlm hidup aku, aku rase, masok UM ialah yg paling aku menyesal.
dulu dari sekolah lagi aku dgn geng2 aku sume dah pasang plan, masing2 nak apply utm skudai.
pengaroh kuat sape ntah, mmg satu geng tuh apply utm. imah, irina, mazni, monno, warrie, ade, kimmy, ramai lah.

aku, seminggu b4 apply uni, aku gi lepak2 ngn sorang budak kg aku ni. bukannye baik pon dgn budak ni, tp, dia pakai mantera ape ntah, terus aku kensel masok utm dan nak apply um. dia ni study utm jalan semarak. dia racon aku. buat ape gi jauh2 skudai tuh dow.. dah lah jawuh, tak bes plak tu. um lah bes, kl, dekat pon dekat, nak balik kg, anytime. byk tempat bleh pergi, byk hiburan, bleh kenal ramai org, connection bagus.. bla bla bla lah. ditokok tambah dgn racunan akak dan mak aku yg lebih suke aku gi kl bebanding jb, so, yelah, aku pon toing, terus tick 1st choice um, lain2 sume aku tick utm skudai.

kenape aku ckp aku menyesal x masok utm, sbb, hmm, hehe, aku pon tatau.

tapii, kalo x masok um, xdelah aku dpt kenal eja kan, oa kan, sue kan, peachy kan, nana kan, sha. dan sungguh ramai lagi.
alah, kalo aku masok utm pon mesti aku kenal ramai lagi kawan baru yg bes bes, yeke? atau, kalo aku masok utm, aku stuck dgn lingkaran kawan2 yg same je sejak skolah, yakni, imah, mazni, mono, irina?

pastu aku pikir2 lagi, kalo aku x masok um, aku akan berjumpe ke org yg bername tody yg babi tuh.
tau tak 1st time tody tuh dtg jumpe aku kat kedai stationary aku keje tuh sematemate nak fotostet IC dia.
dan tau tak, 1st time tuh jugaklah kitorg jumpe secare dekat, dan tody ialah berbau tody. bau arak lah dol.
itu psl aku panggil dia tody. name sedap2 imran. dan selebihnya sejarah.

dan pastu aku kekdg pikir2 jugaklah, kalo aku x masok um, adakah aku akan kenal atuk?
tau kan cane kitorg kenal? adelah housemate aku ni, jjay namenye, jjay blind-date dgn joe.. tp diorg yg pemalu kononnnye ni bawaklah partner.
jjay bwk aku sbg peneman, joe bawak atuk.
cube bayangkan kalo aku x masok um, i will nvr know jjay ek. and,i will nvr met atuk.

alah, kalo ko nak ikotkan ikot ikot ni, byk lagi bende yg kite pikir takkan boleh terjadi kalo tak buat begitu begini.
dan kalo kite boleh putar2 waktu, terlalu byk sgt benda yg kite rase kite nak ubah kan.
byk sgt benda kite menyesal yg kite rase kite nak pergi balik waktu lalu dan tuka keputusan kite.
dan byk sgt benda yg sebenanye kite nak ckp, tapi kite tak cakap2 sampai satu tahap kite dah tak boleh nak bercakap.
itu sebab org ckp, bile kite simpan2, lame2 jadi bara dalam hati, bile satu hari kite dah tatahan tuh yg mcm gunung berapi tuh meletop mcm boleh buat dunia nih kiamat.
kadang2 kite terpakse buat mcm tu, samada sbb tanak kecikkan hati org lain, ataupon sebenanye nak jage hati sendiri.
byk sgt benda yg kite terpakse buat sbb kite tanak org rase sedih, walaupon kite sendiri rase kite dah takde kekuatan nak teruskan benda tuh.
byk sgt benda yg kite terpakse jugak simpan lagi dalam hati, tak terluah luah demi menjage maruah dan kepentingan org lain, walaupon dalam hati kite tau kite rase lebih rela mati.

mcm kawan aku ni, dah bercinta lame, dah kawen sume, satu hari, dia rase kosong sgt. dan dia simpan lame sgt perasaan kosong dia tu. sebabnye, mungkin sbb dia atau hasben dia dah rase stable giler sampai dia sendiri rase bosan dgn keadaan itu. dia rase bosan tp dia tak sampai hati nak berbuat apepe. not like dia dah ade jumpe lelaki baru atau apepe. tp sbb suami dia. suami dia takperasan yg dia sebenanye dah takde sayang dah kat suami dia, dia buat apepe semua atas keperluan menjage hati suami. tak sanggop nak menjatuhkan maruah suami, dan lebih drpd itu, tak sanggop nak menyakiti hati suaminya. pdhal suami dia dah baik giler dah. sayang dia sepenoh hati jiweragebelage. tapi dia..
hari2 dia berpurapura je pelok dan sayang suami dia, tp, dlm hati dia, dah takde rase dah. nak diluahkan kpd sang suami, tak sampai hati, so simpan ajelah. sampai satu tahap, dia dah tatau nak buat ape, dia sendiri keluar dan jumpa lelaki lain dan cari hiburan dgn menduakan suaminya. suami dia tatau, dia mmg rase bersalah, tp, dia mmg perlukan org lain.

ntahlah, kdg2 benda yg kite paling nak, itulah yg kite takkan dpt.
nasihat aku, tell him and let him go.
ko bukan takat sakitkan hati dia, ko sakitkan hati ko sendiri jugak.

what a cruel world.

i beg to differ, but, who would ever know whats in our love's heart.
currently listening to:padi - semua tak sama
currently feeling:i dunno
i wanna cuti lagiiiiiiii and spend time with them lagiiiiii

12 comments:

eLLe said...

kalau CP masuk Utm mungkin kita akan kenal di sana. Tapi CP masuk UM, kenal abg kepada badigol soot tu, dari situ gak kita kenal.

Aihhhh.. mungkin dah destiny hidup. Kalau dah ditakdirkan kita berkawan atau berkahwin dgn org tu, kita ttp akan kenal org tu, mungkin cara dan keadaan dan tempat yg berlainan..

Semuanya, Allah dah aturkan kot kan? Eh ntah laa.. Kita takkan tau apa akan jadi seterusnya..

huhu

videLcute said...

elly ni kdg2 bijak jugak.:D
hihihihi.
kite rase kan bes kalo kite bleh bace minda/hati org.

Anonymous said...

UM is the best! huhuhuhuhuhuhuhuhu

videLcute said...

peachyyyyyyyyyyy!!!
how are u? over aku jerit kat sini :D
seriously, how are u? dah pindah ke belom?

Anonymous said...

cite laki bini tu cite betul ke? aduhhh..siannya. tp taktau nak sian ke nak marah ngn pompuan tu.

videLcute said...

kesah benar weiy.
aku tak kesian ppan tuh 8-x. aku rase dia selfish.
aku kesian hasben dia 8-x

melloyz said...

ala cikpah .. utm mcm xde mende la .. and sekali ko amik letrik kena htr ke pekan.
tapi kan pasal cheating2 ni kadang2 aku terpikir kalau kita x selfish sure ok kan..

Anonymous said...

hmm...kesian kat laki die tuh..tp tuhla, it's easier said than done kot...tp dpd laki die tibe2 terfind out dgn sendiri, lagikla parah...dah ade anak ke?

videLcute said...

melloyz: pekan? pfuf nasebaik tak apply utm:D ngihihi.
yer ah kot, tp, aku rase, everybody's selfish on their own way. cuma ade yg selfish dia melampau, tp x seda diri dan salu nak ckp org lain yg selfish.

owwe: not yet. atau not plan to kot. huh huh.

Anonymous said...

aku rasa dia bosan sbb dia takde anak lg kot. n maybe diorang kurang spent time together. kalau ko dah together tu.. mesti fun a always ade mende nak buat together2. itu yg membuatkan hubungan tidak dull.... aku rase aa... walopon komen aku ni agak lmbt aaa.. ko dah buh entri baru pn... huhu..

Anonymous said...

cikpah.. lama btul x jenguk blog ko ni.. aku dh bz ar skang ni.. kanan nangis nk susu, kiri nangis nk tdo... :D huhuhuuh..
tp UM mmg besssstttt...

videLcute said...

nana: aku engat kanan nak susu, kiri nak susu gak:D susukan 2 org dlm satu mase =))