Wednesday, December 3, 2008

++280 the one with superstitious

dgr tak hot.fm pagi tadi? [mogok tanak dgr hitz]
diorg ade ckp psl kalo ade kupu2 dlm rumah, maknenye ade org nak dtg.

pelik2 kan petua/ramalan org2 tua ni kan..
dulu2 [kdg2 sekarang pon buat juge], kalo aku kenyang separuh mati, perot kembong dgn makanan, mak aku akan amek sudip kayu, selawat 3 kali dan ceduk2 sudip tuh kat perot aku. perlakuan seolah2 senduk keluar makanan tu drpd perot lah kot. tatau lah sbb ape, kdg2 mcm agak berkesan jugak ah.
aku citer kat atuk, dia pon ckp mak dia buat bende yg same [accept the selawat part, ofkos. mak dia bace mantera ;))]
macamane petua yg sebegitu ridiculous boleh tersebar jauh sampai ke sabah dowh?

lagi satu, sampai sekarang kalo atuk tuh diserang ketumbit (i dunno exact ejaan dia), dia akan suh aku lilit benang hitam kat jari hantu dia. i can dig the pictures for bukti.
serupa mcm akak aku dulu2 mase kecik salu kene ketumbit tuh, mak aku suh dia lilit dgn jari hantu dgn benang hitam tuh.
serious ridiculous giler.
senduk tadi maybe lah ade kenampakkan nye kan.
ni benang hitam kat jari, apekenemene ngn mate kene ketumbit dowh?

dun get me started with takbleh menyanyi didapor nanti dpt laki tua.
or duduk tepi pintu, nanti kawen lamat (oh mungkinkah ini penyebabnye aku x kawen2 lagi nih?)

ha lagi satu bende ajaib petua org tua2 ialah, jgn duduk atas bantal nanti buntut tumbuh bisol. serius dowh, asal aku duduk atas bantal je mesti buntut aku nak bebisol. sakit mcm cibai lak tuh. hihoo.

eh nak kencing. japgi samong lg.

currently listening to:john mayer - daughters
currently feeling:flu
i wanna be:a supermodel

No comments: